WELKOM BIJ DE FOTOGRAAG: MICHIEL LEEGERSTEE

Welkom bij de FOTOGRAAG

Op deze blog deel ik een selectie van mijn belevenissen achter de camera en ... computer. Als je op de foto's klikt worden deze doorgaans groter weergegeven.

Ik noem het Belevingsfotografie. Het gaat bij mijn onderwerpen niet altijd alleen om technisch een mooi plaatje vast te leggen maar ook om de sfeer en het gevoel dat je beleefd voor het moment dat je de foto maakt. Daar vertel ik ook over op de wandelexcursies en (natuur)fotografie workshops. Het voorwerk van het ‘verhaal achter wat je ziet’ is de voorbereiding van het kunnen vastleggen van een moment. “Bij het fotograferen zie ik het moment dat ik op het knopje druk als laatste handeling. Vaak zijn de beste foto’s geen toevalstreffers, maar het resultaat van voorbereiding. Hoe meer aandacht aan de voorbereiding, hoe groter de kans op succes.

Daarnaast ben ik ook actief als vrijwilliger natuurgids voor o.a Het Flevo-Landschap en Staatsbosbeheer

Michiel Leegerstee, (Natuur)fotograaf en IVN-natuurgids

Gebruik van Foto's of teksten

Alle foto's op deze bog zijn auteursrechtelijk beschermd! Een foto veranderen of het verwijderen van het watermerk is niet toegestaan. | Als u een foto voor niet commerciële doeleinden van mijn Blog wilt gebruiken, vind ik dat over het algemeen best leuk. Wel word ik daarvan graag van te voren op de hoogte gebracht en dient u mijn naam (belevingsfotografie.nl) en bron te vermelden. Voor commerciële doeleinden vraag ik een vergoeding. Sommige foto's zijn ook beschikbaar in hoge resolutie.

Heeft u vragen of een opmerking? Een reactie stel ik op prijs onder het bericht of via: info@visueelconcept.nl

woensdag 3 november 2010

HDR - HIGH DYNAMIC RANGE


Mijn eerste HDR- foto's. Elke foto is gemaakt vanuit een serie van 4 - 5 foto's, van onderbelicht tot overbelicht. Deze foto's zijn vervolgens samengevoegd tot 1 foto.






Deze foto is achteraf nabewerkt met een HDR plugin en komt niet uit een serie.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Uw reactie wordt op prijs gesteld ... / Replies are welcome ... / Les réponses sont les bienvenues ...